Algemene voorwaarden 

Algemene voorwaarden Binnen NoTime

E-mail: letstalk@binnennotime.nl
Website: www.binnennotime.nl


 

Artikel 1 - Definities

1.   Binnen No Time: Binnen No Time , gevestigdte Zandvoort, KvK-nummer __________.

2.   Klant: degene met wie Binnen No Time een overeenkomst isaangegaan.

3.   Partijen: Binnen No Time en Klant samen.

4.   Consument: een Klant die tevens een individu is en die alsprivépersoon handelt.

Artikel 2 - Toepasselijkheid 

1.   Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes,aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen vandiensten of producten door of namens Binnen No Time.

2.   Binnen No Time en de Klant kunnen alleen afwijken vandeze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.

3.   Binnen No Time en de Klant sluiten de toepasselijkheidvan de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes

1.   Aanbiedingen en offertes van Binnen No Time zijnvrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.

2.   Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzijer een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.

3.   Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldendetermijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.

4.   Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen,tenzij Binnen No Time en de Klant dit schriftelijk afspreken.

Artikel 4 - Aanvaarding 

1.   Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding,mag Binnen No Time de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen naontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enigerechten kan ontlenen. 

2.   Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Binnen NoTime slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeftbevestigd.

 Artikel 5 - Prijzen

1.   Binnen No Time hanteert prijzen in euro’sen exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoalsadministratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk andersis afgesproken.

2.   Binnen No Time mag de prijzen van zijn diensten enproducten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen. 

3.   De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordtdoor Binnen No Time vastgesteld op grond van de werkelijk bestedeuren. 

4.   De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarievenvan Binnen No Time, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamhedenverricht, tenzij een afwijkend uurtarief is afgesproken.

5.   Wanneer Binnen No Time en de Klant voorde dienstverlening een totaalbedrag afspreken, is dit altijd eenrichtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken..

6.   Binnen No Time mag tot 10% van de richtprijs afwijken. 

7.   Binnen No Time moet de Klant op tijd laten weten waaromeen hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hogeruit gaat vallen. 

8.   De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs(vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan10% hoger uit gaat vallen.

9.   Binnen No Time mag zijn prijzen jaarlijks aanpassen. 

10.   Binnen No Time zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klantvoorafgaand aan de ingang ervan.

11.   De consument mag de overeenkomst met Binnen NoTime opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.

Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn

1.   Binnen No Time mag bij het aangaan van de overeenkomst eenaanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen. 

2.   De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen nalevering hebben voldaan.

3.   De betalingstermijnen die Binnen No Time hanteert, zijnfatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesprokenbedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald,hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Binnen NoTime aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft testellen. 

4.   Binnen No Time mag een levering afhankelijk stellen vanonmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totalebedrag van de diensten of producten.

Artikel 7 - Gevolgen te late betaling 

1.   Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, danmag Binnen No Time de wettelijke rente per maand voorhandelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant inverzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordtgerekend.

2.   Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendienbuitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalenaan Binnen No Time. 

3.   De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluitvergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 

4.   Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Binnen NoTime zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald. 

5.   In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance vanbetaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Binnen NoTime op de Klant onmiddellijk opeisbaar. 

6.   Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van deovereenkomst door Binnen No Time, dan moet hij nog steeds de afgesprokenprijs betalen.

Artikel 8 - Opschortingsrecht

1.   De Klant doet hierbij afstand van het recht om de nakoming vanenige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 9 - Verrekening

1.   De Klant doet afstand van zijn recht om een schuld aan BinnenNo Time te verrekenen met een vordering op Binnen No Time. 

Artikel 10 - Verzekering

1.   De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerdhouden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:

·     geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van deonderliggende overeenkomst

·     zaken van Binnen No Time die bij de Klant aanwezig zijn

·     zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

2.   De Klant geeft op eerste verzoek van Binnen No Time depolis van deze verzekeringen ter inzage.

Artikel 11 - Garantie

1.   Wanneer de Klant en Binnen No Time een overeenkomst meteen dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Binnen NoTime enkel een inspanningsverplichting en dus geenresultaatsverplichting.

Artikel 12 - Uitvoering van de overeenkomst 

1.   Binnen No Time voert de overeenkomst naar beste inzicht envermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit. 

2.   Binnen No Time mag de afgesproken dienstverlening in zijngeheel of deels laten uitvoeren door anderen.

3.   De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na eenschriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door deKlant. 

4.   De Klant moet ervoor zorgen dat Binnen No Time op tijdkan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

5.   Zorgt de Klant er niet voor dat Binnen No Time tijdigkan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voorrekening van de Klant.

Artikel 13 - Informatieverstrekking door de Klant 

1.   De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden dierelevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en ingewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan Binnen No Time.

2.   De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de terbeschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze vanderden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet andersvoortvloeit. 

3.   Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt,retourneert Binnen No Time de betreffende bescheiden. 

4.   Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk dedoor Binnen No Time redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens ofbescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoorvertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra urenvoor rekening van de Klant.

Artikel 14 - Duur overeenkomst dienst 

1.   De overeenkomst tussen Binnen No Time en de Klantbetreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzijuit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordtafgesproken.

2.   Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat,dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in eenovereenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomstopzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, of eenconsument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.

Artikel 15 - Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd 

1.   De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaaldetijd opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden.

2.   Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaaldetijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Artikel 16 - Vrijwaring

1.   De Klant vrijwaart Binnen No Time tegen alle aansprakenvan anderen die verband houden met de door Binnen No Time geleverdeproducten en/of diensten. 

Artikel 17 - Klachten

1.   De Klant moet een door Binnen No Time geleverd productof verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

2.   Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan datwat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet deKlant Binnen No Time daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maandna het vaststellen van de tekortkoming. 

3.   Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na hetvaststellen van de tekortkoming Binnen No Time hiervan op de hoogtestellen.

4.   De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijvingvan de tekort­koming, zodat Binnen No Time hierop gepast kanreageren. 

5.   De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op eenovereenkomst tussen de Klant en Binnen No Time.

6.   Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan deKlant niet eisen dat Binnen No Time andere werkzaamhedengaat verrichten dan is afgesproken.

Artikel 18 - Ingebrekestelling

1.   De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijkkenbaar maken aan Binnen No Time.

2.   De Klant is ervoor verantwoordelijk datzijn ingebrekestelling Binnen No Time ook daadwerkelijk optijd bereikt. 

Artikel 19 - Aansprakelijkheid Klant

1.   Wanneer Binnen No Time een overeenkomst aangaat metmeerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomenvan de afspraken in die overeenkomst. 

Artikel 20 - Aansprakelijkheid Binnen No Time

1.   Binnen No Time is alleen aansprakelijk voor schade die deKlant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewusteroekeloosheid.

2.   Wanneer Binnen No Time aansprakelijk is voor schade, dangeldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering vaneen onderliggende overeenkomst.

3.   Binnen No Time is niet aansprakelijk voor indirecteschade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.

4.   Wanneer Binnen No Time aansprakelijk is, is dezeaansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekeringgesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is deaansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop deaansprakelijkheid betrekking heeft.

5.   Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen opde website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leidentot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 

Artikel 21 - Vervaltermijn

1.   Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Binnen NoTime vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit deaansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt nietuitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 22 - Ontbinding

1.   De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Binnen NoTime toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen,tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haarbijzondere aard of geringe betekenis. 

2.   Is de nakoming van de verplichtingen door Binnen NoTime nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat BinnenNo Time in verzuim is. 

3.   Binnen No Time mag de overeenkomst met de Klant ongedaanmaken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledigof niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Binnen NoTime kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grondgeven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen nietzal nakomen. 

Artikel 23 - Overmacht

1.   In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkomingvan Binnen No Time door de Klant niet aan Binnen NoTime kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. 

2.   Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computer­virussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen

3.   Wanneer zich een overmachtsituatie voordoetwaardoor Binnen No Time 1 of meer verplichtingen naar de Klant nietkan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Binnen NoTime kan nakomen. 

4.   Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Binnen NoTime de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaanmaken. 

5.   Binnen No Time hoeft in een overmachtsituatie geen vergoedingaan de Klant te betalen, ook niet wanneer Binnen No Time hiervanvoordeel heeft. 

Artikel 24 - Wijziging overeenkomst 

1.   Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een geslotenovereenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Binnen No Time deovereenkomst aanpassen. 

Artikel 25 - Wijziging algemene voorwaarden

1.   Binnen No Time mag deze algemene voorwaarden wijzigen. 

2.   Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Binnen NoTime altijd doorvoeren. 

3.   Ingrijpende wijzigingen zal Binnen No Time zoveelmogelijk vooraf met de Klant bespreken.

4.   Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van dealgemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen. 

Artikel 26 - Overgang van rechten

1.   De Klant kan geen rechten uit een overeenkomstmet Binnen No Time aan anderen overdragen zonder schriftelijketoestemming van Binnen No Time. 

2.   Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werkingzoals in artikel 3:83 lid 2 BW. 

Artikel 27 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

1.   Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaardennietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overigebepalingen van deze voorwaarden. 

2.   Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat gevalvervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt vanwat Binnen No Time bij het opstellen van de voorwaarden op dat puntvoor ogen had.

Artikel 28 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

1.   Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomsttussen de Klant en Binnen No Time is Nederlands recht vantoepassing. 

2.   De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaatsvan Binnen No Time is exclusief bevoegd om kennis te nemen vaneventuele geschillen tussen de Klant en Binnen No Time, tenzij de wet ietsanders bepaalt.


Opgesteldop 02 juli 2024.